Gå till hemsidan och läs mer om Hälsoprogram online, utbildningar, föreläsningar och coachning

Skidstrumpor, Eat Clean och Guidad träning

Så himla skönt att komma igång och kickstarta kroppen 🙂
Jag har varit nyfiken på min vän Lina Petterssons program ett tag och eftersom nyfikenhet är en av mina starka drivkrafter till utveckling så bara måste jag ju följa min intuition. Sagt och gjort så gick jag med i henns 14 dagarsprogram RFF- Ett program som går ut på att detoxa kroppen med mycket grönsaker, bra protein och bra fettkällor, lägg sedan på massor med vatten och ört/frukt teer. Jag själv har alltid förespråkat bra råvaror och äter inte gärna gluten. Den stora skillanden nu i kosten var att det även var helt laktosfritt där jag innan kunnat äta yoghurt, keso och kesella. Plus att min utmaning låg i att avstå kaffe.. Men är det detox så är det!!! Jag kan säga att det var inte alls så illa som jag trodde det skulle bli, lite huvudvärk dag 2 och 3 men sen inte ens ett sug efter det. Tänk att man ger sin kropp sånt som skapar beroende.. det var en av reflektionerna. Nu har jag börjat dricka kaffe igen men inte alls i samma mängd (en liten last väljer jag att ha kvar) Det som gjort mig så nyfiken på hennes program är att hon är en av de första (vad jag vet) som lagt upp ett program med intermitent fasta. Idag är det en fluga och kanske inte så ovanligt men Lina har ju hållt på ett par år nu och skaffat sig massor med erfarenhet. De flesta andra av er känner nog mer igen det som 5:2 dieten, även om Lina har en del skillnader mot just det upplägget. Skillanden blev inte jättestor för min del då jag är noga med vad jag stoppar i mig från början och ju sämre du ätit innan dessto större blir ju effekten såklart.

Hade ni frågat mig för bara nått år sedan hade jag konsekvent förespråkat att äta 5-6 gånger per dag, det slutade jag med efter att ha tagit del av forskningar, studier och sökt svar på frågan ”varför är det så?” Jag kan fortfarande rekommendera mina kunder att äta mellanmål men det är helt och hållet beroende på vem personen är, vad syftet är och vad den personens behov är. Att lägga upp min kost med intermiten fasta som livsstil tror jag inte att jag gör men det var kul att prova.

De gamla skidstrumporna åkte fram
Den stora grejen för mig under de här två veckorna var att få guidad träning 2 ggr per dag, hennes filosofi är att få igång kroppen 2 gånger per dag med både styrka och konditon mixat. Jag säger WOW, 2×10 min har gett mig en variation i träningen på hemmaplan och ja.. jag har hittat muskler jag inte använt på ett tag och träningsvärken var ett faktum, så himla SKÖNT!!  Jag pratar ofta om att variera sin träning, hitta det som är kul och att göra det enkelt. Här fick jag allt i ett plus ytterligare en reminder i att för egen del också variera mig mer.

Nåt jag tycket var himla roooooligt var när Lina hade med Flowin i sin träningsfilm, min första tanke var: Jaha.. men jag har ju ingen såndär specialmatta.. Lina börjar och säger: ”hämta 2 papperstallrikar eller ett par gamla skidstrumpor så kör vi!” ”ahaaaa, ja men skidstrumpor har jag ju, kul!!” så jag pausade filmen och rotade fram skidstrumporna (som av årstidsskäl låg längst in/ner i garderoben.)

Så himla kul och så fruktasvärt jobbigt för mage, rygg, armar, axlar, rumpa, ben.. ja, nämn en muskel och den var med!! Har du inte testat flowin någongång så kika på det här och ge dina skidstrumpor liv året om 🙂

Läs mer om Lina här

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Till toppen